Mimimabeleid

Minima in tel bij de ChristenUnie

De ChristenUnie in Hoogezand-Sappemeer maakt zich sterk voor alle groepen die het moeilijk hebben in onze samenleving. Zo zetten we ons al jaren in voor een goed en sterk minima-beleid. Verschillende voorstellen van de ChristenUnie hebben er voor gezorgd dat er een beter beleid is gekomen. U kunt daarover meer lezen in de documenten hieronder of in een van de weblogs. CUurtje van Jeanette van der Woude over het minimabeleid.
Actiepunten lijst minimabeleid55296application/msworddownload
Voor verbetering vatbaar183648application/pdfdownload
Memo NIVEL-rapport43476application/pdfdownload
Motie Chronisch zieken gehandicapten36864application/msworddownload
Ik heb wat, krijg ik ook wat?364847application/pdfdownload

Nuttige informatie.

Ik heb wat, krijg ik ook wat?
Wegwijzer bij kosten van handicap en ziekte.

Samen aan Tafel.

Een groep mensen in Hoogezand-Sappemeer is met een maaltijdproject gestart.
Deze groep heeft een stichting gevormd met de naam stichting Samen aan Tafel (SaT).

Het Doel
Het doel van de stichting is om één keer in de week een maaltijd te verstrekken aan mensen, die in een moeilijk financiële positie verkeren en daardoor in een sociaal isolement dreigen te raken of daar al in zitten. Via het verstrekken van een maaltijd probeert de stichting mensen de mogelijkheid te bieden om contacten op te doen, ervaringen uit te wisselen of gewoon eens met iemand te praten.

En nu verder
De eerste gelegenheid om te komen eten was op 7 april 1999 en nu anno 2005 kan, dankzij giften van gemeente, bedrijven en particulieren, dit nog steeds plaatsvinden. Sinds maart 2005 beschikken we over een zaal in de Vrede Kerk aan de v.d Duyn van Maasdamweg 216. Hier ontvangen we wekelijks nu regelmatig 60 gasten per week. Nu zult u misschien wel denken van zijn dat allemaal mensen die zich geen maaltijd kunnen permitteren , nee dat is ook weer niet zo, er zijn er ook mensen die wat sociaal kontact willen en daarom hierheen gaan. Voor mensen die zich het wel kunnen permitteren wordt dan ook een vrijblijvende gift gevraagd voor de maaltijd en voor mensen die dit niet kunnen is de maaltijd gratis. De maaltijden worden bereid door mensen van het werkleerproject van stichting Baanvak o.l.v. Leo Steenstra. De cursisten kunnen zo wat werk- ervaring opdoen in de keuken en het bedienen van gasten .Door samenwerking zijn wij en de cursisten geholpen en kunnen wij wekelijks met onze gasten aan tafel.

Er worden elke woensdag vanaf 17.15 uur maaltijden verstrekt met uitzondering van feestdagen en als de Vrede Kerk is gesloten b.v tussen kerst en nieuwjaar.
Om de plannen van onze stichting te blijven verwezenlijken hebben we uw hulp hard nodig. Want, hoewel we de kosten zo laag mogelijk proberen te houden, zijn er behoorlijke bedragen mee gemoeid.
Zo kost ons één maaltijd circa € 5,50.

We zouden het erg fijn vinden als u ons hiermee zou willen helpen.
Dit kunt u op verschillende manieren doen.

U kunt ons steunen door bijvoorbeeld donateur te worden en ons uw hulp toezeggen door één maaltijd per maand voor uw rekening te nemen of voor een éénmalige gift. Hiervoor kunt u een aanmeldingsformulier aanvragen bij onze secretariaat. Natuurlijk mag u zelf ook een bedrag overmaken dit kan t.n.v. Stichting Samen aan tafel te Hoogezand Gironummer 7958737.

Wilt u meer informatie of een aanmeldingformulier aanvragen dan kan dit bij onze secretaris:

Mevr. A. v.d. Leij
Nolenstraat 33