Procedure of inhoud?

vraagtekendinsdag 02 oktober 2007 11:30

Hoe zet je de toon?

Het is gebruikelijk dat schriftelijke vragen aan het college van fracties ook doorgezonden worden aan alle raadsleden.
Soms zijn dat terechte vragen. Vaak ook vragen met een politieke bedoeling.
Dat is bij de laatste vragen van het CDA ook het geval. Het gaat hierbij enkel en alleen om de procedure.
En dan vooraf al negatief insteken. Lijdt de wethouder en ook de voorzitter van de commissie aan geheugenverlies?
Waarom een dergelijke toonzetting? Waarom personen en een partij op voorhand beschadigen?
Alleen maar vragen of het al dan niet bekend was of er een brief van een bewonersorganisatie bekend was.
Maar het CDA zwijgt in alle talen over de inhoud van de bedoelde brief en het antwoord daarop van het College.
Gisteravond is er een informatieavond geweest. Alle bewoners van het Compagniesterpark zijn daarbij uitgenodigd.
Een avond met: “het mag overal gebouwd worden, maar niet in onze voor- of achtertuin.” Het zal het CDA sieren als men gereageerd had op de inhoud van de brief van de bewoners. Mijn fractie heeft wel inhoudelijk naar de Stichting Bewonersorganisatie Compagniesterpark en Omgeving gereageerd. Deze brief is op onze site te lezen. [ lees deze brief ]
Schriftelijke vragen stellen met een dergelijke toonzetting is het slechtste voorbeeld voor onze inwoners hoe mensen in de politiek elkaar bevragen. Laten wij, de politiek, het goede voorbeeld geven. Spelverruwing mag nergens plaats vinden. Ook niet binnen politiek Hoogezand-Sappemeer.

Reacties op 'Procedure of inhoud?'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.