Jeanette Wiersema

Even kennismaken.

Al  sinds 2001 mag ik me samen met Meint inzetten voor de ChristenUnie. Meint ken ik al van voor de politiek toen wij in kerkelijk verband samen dingen opgepakt hebben. Ook toen konden we al lezen en schrijven met elkaar. We vullen elkaar goed aan. Zijn wijsheid en nuchtere benadering van zaken in combi met mijn vrouwelijke intuïtie en gedrevenheid.
Beide vol van onze overtuiging om op te komen voor de zwakkeren in de samenleving en allebei niet te beroerd om er tijd in te investeren.

Ik volg Meint daarin met bewondering. Alle dagen druk met de politiek en daarnaast ook nog vrijwilligerswerk. Petje af. Het is hem nooit teveel als ik vraag “als jij dit doet zal ik dan dat regelen of ik moet aan het werk kan jij dat even van me overnemen”. Open en eerlijk feedback geven en elkaar complimenteren daar waar weer zaken goed gingen. Raadsleden om ons heen zeggen wel eens “wat jullie samen hebben is bijzonder en we zijn wel eens een tikkeltje jaloers”. Maar je hebt dat ook nodig. Mensen realiseren zich vaak niet hoeveel tijd het kost. Niet alleen het lezen van stukken, het overdenken, overleggen en de vele cursussen en bijeenkomsten die we uit interesse en belangstelling volgen. Ook anderen zijn druk in deze maatschappij en genieten ook van politieke belangstelling. Dus gaan we “om er te zijn”en om er weer wat van op te steken. Maar we gaan wel weer……………. Dat vraagt ook veel van de gezinnen.
Gelukkig worden we allebei gesteund door het thuisfront. Altijd een strijd om je aandacht en inzet te verdelen tussen je rol als moeder (van 2 schatten van kinderen 18&15), je werk (werk al 25 jaar met dementerende ouderen van thuiswonende tot diep dementerende in een verpleeghuis) en de politiek van jongs af aan al betrokken: vroeger bij het GPV. GPJC de jongerenclub, bestuurslid, Provinciale Propaganda Commissie, steunfractielid en nu fractievertegenwoordiger). Maar ja………… daar zijn vrouwen sterk in hé. Veel dingen tegelijk doen