Welkom

De ChristenUnie is een partij die vanuit de Bijbelse boodschap politiek actief wil zijn. We doen dat omdat we vinden dat die oude boodschap ook vandaag nog steeds actueel is. De ChristenUnie is een jonge partij met een oude traditie. Marco Metscher is wethouder en verantwoordelijk voor de financiën van de gemeente Hoogezand-Sappemeer. Bert van Dijk zit in de raad en draagt het geluid van de ChristenUnie uit. We wensen u een plezierig verblijf op onze site. Hebt u vragen of opmerkingen dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Verkiezingen

Kandidaten

RSS icon linking to RSS overview

Nieuws met label 'slochteren'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

ChristenUnie zet ouderen in het zonnetje.

stieneke13maart 08:00 Waardig ouder worden. Wie kan daar nu tegen zijn? Niemand denken wij! Toch hebben steeds meer ouderen het idee dat ze de verbinding met de samenleving aan het verliezen zijn. Leeftijdsgenoten vallen weg, de zorg komt op grotere afstand te staan en steeds vaker hebben ouderen het idee dat ze worden gezien als een financiële last. lees verder
Midden-Groningen
Slochteren

Geen zoutwinning in Kiel-Windeweer.

ondergrond30januari 21:30 Nedmag heeft bij het college van Hoogezand-Sappemeer een verzoek ingediend om planologisch mee te werken aan ontwerp bestemmingsplan. De gezamenlijke ChristenUnie fracties in Midden-Groningen ondersteunen het college in haar standpunt om geen medewerking te verlenen. lees verder
Slochteren

ChristenUnie Midden-Groningen officieel opgericht.

CU Midden-Groningen30november 12:00 Vanwege de herindeling van de gemeenten Hoogezand-Sappemeer, Slochteren en Menterwolde tot de nieuwe gemeente Midden-Groningen per 1 januari 2018 zijn de huidige drie afdelingen in gesprek gegaan om te komen tot een nieuwe afdeling. Het landelijk bestuur heeft toestemming gegeven voor de nieuwe afdeling die aan de verkiezingen in november 2017 deel zal nemen. lees verder
Vereniging

Kabinetsbesluit reductie gaswinning stap in goede richting

gaswinning18januari 16:00 Landelijk fractieleider van de ChristenUnie, Arie Slob, is blij dat er eindelijk bewogen wordt door het Kabinet bij het terugdringen van de gaswinning en compensatie voor de door aardbevingen getroffen Groningers. lees verder
Slochteren

Arie Slob neemt de leiding.

Arie bij Nos Journaal25april 12:00 Arie Slob staat bij de interruptiemicrofoon en kijkt om zich heen. Wie heeft er allemaal al een crisispakket? De PvdA, telt hij, GroenLinks, D66, de ChristenUnie.

"De PVV? Ja? Niet doorgerekend. En de SP? Heeft de SP al een pakket? Ja?Doorgerekend? Nee?" lees verder
In de media

Alle nieuwsberichten.